Pamiętaj o dopilnowaniu terminów rozliczeń dochodów!

list z Belastingdinenst

Czym jest Belastingdienst?

Belastingdienst to odpowiednik polskiego urzędu skarbowego. W Holandii będziesz mieć z nim kontakt, jeśli urząd wezwie Cię do złożenia zeznania podatkowego, starasz się o zwrot podatku z Holandii lub o uzyskanie różnego rodzaju zasiłków, a także jeśli jeździsz na polskich tablicach rejestracyjnych, mimo meldunku w Holandii. Działanie holenderskiego urzędu wygląda inaczej niż w Polsce. Przykładem może być fakt, że przed nałożeniem kary finansowej, Belastingdienst wysyła minimum jedno pisemne wezwanie do dotrzymania terminu rozliczenia dochodów czy obowiązku zapłaty. Warunkiem otrzymania pisma jest aktualny adres w bazie urzędu.

List od Belastingdienst

Jeśli mieszkasz i pracujesz w Holandii, musisz zadbać o aktualny adres w holenderskim urzędzie. Urząd może wysyłać korespondencję, której nie wolno lekceważyć. Jeśli jednak urząd nie będzie posiadał aktualnych danych, listy nie dotrą na czas. Wiąże się to z tym, że możesz nie otrzymać np. decyzji o sprawie podatkowej. Pamiętaj, że nie wolno ignorować listów z urzędu skarbowego. Może to prowadzić do poważnych kar finansowych! Karą za niezłożenie deklaracji podatkowej może być nawet 1500 euro. Listy od Belastingdienst są charakterystyczne i naprawdę trudno je przegapić. Łatwo poznać je po tym, że są w niebieskiej kopercie bez znaczków pocztowych.

Wezwanie od Belastingdienst – pismo Aangiftebrief

Dostałeś pismo od holenderskiego urzędu skarbowego i zastanawiasz się, co zrobić? Musisz wiedzieć, że Urząd Skarbowy w Holandii poinformował, że wysłał pismo Aangiftebrief do ponad 7,9 miliona osób. Wezwanie do złożenia deklaracji podatkowych za rok 2020 dotyczy podatników, którzy mają ostatnią szansę, aby dopilnować formalności. Termin, jaki wskazuje Aangiftebrief to data nieprzekraczalna, która wskazuje maksymalny okres rozliczenia.

Dopilnuj zmiany adresu w urzędzie

List od Belastingdienst przychodzi bez konieczności potwierdzenia odbioru. Pamiętaj, że jeśli odbierzesz pismo, którego nie rozumiesz, koniecznie znajdź osoby, które go przetłumaczą. Ostatnio holenderski urząd poinformował, że wysłał wezwania do rozliczenia dochodów.

Nie złożyłeś jeszcze zeznania podatkowego a nie otrzymałeś listu? Zanim złożysz rozliczenie dochodów zastanów się, czy regularnie otrzymujesz listy na swój adres do korespondencji. Jeśli tak, nie musisz nic robić, ale jeśli listy przychodzą na inny adres, niezwłocznie zmień w Belastingdienst swój adres do korespondencji. Nie musisz iść do urzędu. Aktualizacji adresu dokonasz za pośrednictwem poczty, adresując wniosek do Belastingdienst. Zmiana adresu może potrwać kilka tygodni, dlatego nie warto czekać i dopilnować terminów rozliczeń.

Holandia