Zwrot podatku z USA

Rozlicz z nami Twój podatek zapłacony w Stanach Zjednoczonych

Osoby pracujące na terenie Stanów Zjednoczonych, mogą ubiegać się o zwrot podatku.

W USA można rozliczać się do 3 lat wstecz. W przypadku tego kraju od dochodu potrącane są składki na na podatek federalny(federal tax ok. 10% dochodu), stanowy(state tax od 1 do 10%) oraz podatki lokalne(local tax ok. 1-2%). Zwrotowi podlega zarówno podatek federalny jak i stanowy.

Dlaczego warto powierzyć nam rozliczenie podatku z USA?

16 lat doświadczenia

Tax-Pol jest jedną z najstarszych polskich firm pomagających w rozliczeniach z amerykańskim urzędem Skarbowym. Doświadczenie zdobyte przez

czytaj więcej zamknij
Brak efektów to brak opłat

Jesteśmy zdania, że za brak efektów nie powinniśmy pobierać opłaty, w związku z tym prowizję za zwrot podatku z USA zapłacisz dopiero po rozpatrzeniu wniosku

Gwarancja bezpieczeństwa

Sposób, w jaki są przez nas przechowywane dane osobowe, spełnia restrykcyjne wymagania stawiane przez Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Procedura uzyskania zwrotu z USA

Abyśmy mogli złożyć Twoje zeznanie podatkowe w amerykańskim urzędzie skarbowym będziemy potrzebować od Ciebie kilku informacji. W tym celu prosimy o:

• wypełnienie formularza znajdującego się po prawej stronie. Po jego wypełnieniu wyślemy komplet dokumentów do wydrukowania na Twój adres e-mail.
  • wypełnienie większego formularza, który znajdziesz na tej stronie ». Jego uzupełnienie spowoduje automatyczną wysyłkę na Twój adres e-mail kompletu wypełnionych już dokumentów, gotowych do wydrukowania.
  • pobranie i wydrukowanie dokumentów znajdujących się na tej stronie ».
  • jeżeli nie masz możliwości wydrukowania dokumentów to daj nam o tym znać, prześlemy je do Ciebie tradycyjną pocztą.

Formularze powinieneś uzupełnić o brakujące informacje i podpisać. Pamiętaj o dołączeniu do nich kopii dowodu osobistego lub paszportu oraz kopii kart podatkowych(więcej na temat kart podatkowych poniżej).

Komplet dokumentów możesz przekazać do nas tradycyjną pocztą lub osobiście w naszym biurze.

Po otrzymaniu dokumentów bezzwłocznie przygotujemy i złożymy Twoje zeznanie podatkowe w amerykańskim Urzędzie Skarbowym IRS.

Urząd Skarbowy wyda decyzję o wymiarze Twojego podatku dochodowego.

Po wydaniu decyzji przez Urząd Skarbowy IRS zwrot podatku z USA zostanie wysłany na wskazany przez Ciebie adres w formie czeku.

Pytania i odpowiedzi dotyczące zwrotu podatku z USA

1. Jakich dokumentów potrzebuję aby rozliczyć zwrot podatku z USA?

Dokumentami wymaganymi do rozliczenia amerykańskigo podatku są karty podatkowe. Poniżej znajdziesz przykładową kartę podatkową wraz z krótkim wyjaśnieniem najważniejszych znajdujących się na nich pozycji:

Dokumenty te powinieneś otrzymać od Twojego pracodawcy na końca lutego w roku, następującym po zakończonym roku podatkowym. Poza kartami podatkowymi od wszystkich pracodawców będziesz potrzebować również kopi Social Security Card.

2. Czy są inne dokumenty których mogę potrzebować?

Aby odzyskać dodatkowe składki określane jako F.I.C.A , które wynoszą około 7,65 % całkowitego dochodu, należy posiadać formularz DS-2019. Jest to dokument wydawany studentom biorącym udział w programach wymiany oraz programach typu Work&Travel, posiadającym wizę J-visa.

3. Ile trzeba poczekać na zwrot podatku z USA?

Czas oczekiwania na zwrot podatku z USA wynosi około pół roku.

4. Za jakie lata mogę się rozliczyć?

Każda osoba pracująca legalnie na terenie USA musi co roku rozliczać się z podatku. Jeśli nie dopełni tego obowiązku, urząd skarbowy IRS będzie wymagał złożenia wyjaśnień. Można rozliczyć się maksymalnie do 3 lat wstecz.

5. Jak sprawdzić czy jestem rezydentem podatkowym?

Podatnicy w USA dzielą się na:

• obywateli USA,
  • permanent resident allien (mający zieloną kartę),
  • resident allien for tax purposes (obcokrajowcy rezydenci dla celów podatkowych),
  • non resident allien (nie-rezydenci).

Aby sprawdzić czy jest się nie-rezydentem czy rezydentem dla celów podatkowych, najlepiej przeliczyć liczbę dni spędzonych w USA w ciągu ostatnich trzech lat korzystając ze wzoru:

(Liczba dni spędzonych na terenie USA w bieżącym roku) +
(Liczna dni spędzonych w poprzednim roku) / 2 +
(Liczba dni spędzonych 2 lata wcześniej) / 3

Jeśli Suma przekracza 183 dni to znaczy, że jest się rezydentem.

6. W jakiej formie otrzymam zwrot?

Zwrot podatku ze Stanów Zjednoczonych zostaje wysłany przez amerykański urząd skarbowy IRS w formie czeku na Twój adres zamieszkania.

7. W których stanach nie ma obowiązku odprowadzania podatku stanowego?

Są nimi Teksas, Floryda, Nevada, Waszyngton, Wyoming, Płd. Dakota, Alaska.

8. Ile wynosi kwota wolna od podatku?

Z podatku stanowego zwolnione jest pierwsze 3650 USD dochodu.