Pracowałeś na terenie Austrii? Od Twoich dochodów były więc potrącane zaliczki na austriacki podatek dochodowy. Nie martw się, pomożemy Ci w uzyskaniu zwrotu podatku zapłaconego na terenie Austrii. Wystarczy, posiadać kartę podatkową Lohnzettel aby odzyskać nawet kilka tysięcy Euro. Odzyskamy Twój podatek nie tylko za ostatni rok, ale nawet do 5 lat wstecz!

Poniżej znajdziesz wszystkie informacje dotyczące rozliczenia austriackiego podatku, wymagane dokumenty oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości odnośnie zwrotu podatku z Austrii, wypełnij formularz, skontaktuje się z Tobą nasz konsultant.

Dlaczego warto powierzyć nam rozliczenie podatku z Austrii?

16 lat doświadczenia

Tax-Pol jest jedną z najstarszych polskich firm pomagających w rozliczeniach z austriackim urzędem Skarbowym Finanzamt. Doświadczenie zdobyte przez

czytaj więcej zamknij
Brak efektów to brak opłat

Jesteśmy zdania, że za brak efektów nie powinniśmy pobierać opłaty, w związku z tym prowizję za zwrot podatku z Austrii zapłacisz dopiero po rozpatrzeniu wniosku

Gwarancja bezpieczeństwa

Sposób, w jaki są przez nas przechowywane dane osobowe, spełnia restrykcyjne wymagania stawiane przez Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Procedura uzyskania zwrotu z Austrii

Abyśmy mogli złożyć Twoje zeznanie podatkowe w austriackim urzędzie skarbowym będziemy potrzebować od Ciebie kilku informacji. W tym celu prosimy o:

• wypełnienie formularza znajdującego się po prawej stronie. Po jego wypełnieniu wyślemy komplet dokumentów do wydrukowania na Twój adres e-mail.
  • wypełnienie większego formularza, do którego odnośnik znajdziesz poniżej. Jego uzupełnienie spowoduje automatyczną wysyłkę na Twój adres e-mail kompletu wypełnionych już dokumentów, gotowych do wydrukowania.
  • pobranie i wydrukowanie dokumentów, do których odnośnik znajdziesz poniżej.
  • jeżeli nie masz możliwości wydrukowania dokumentów to daj nam o tym znać, prześlemy je do Ciebie tradycyjną pocztą.

Formularze powinieneś uzupełnić o brakujące informacje i podpisać. Pamiętaj o dołączeniu do nich kopii dowodu osobistego lub paszportu oraz kopii kart podatkowych(więcej na temat kart podatkowych poniżej).

Komplet dokumentów możesz przekazać do nas tradycyjną pocztą, kurierem lub osobiście w naszym biurze.

Po otrzymaniu dokumentów bezzwłocznie przygotujemy i złożymy Twoje zeznanie podatkowe w austriackim Urzędzie Skarbowym.

Urząd Skarbowy wyda decyzję o wymiarze Twojego podatku dochodowego.

Po wydaniu decyzji zwrot podatku z Austrii trafi na Twoje konto bankowe.

Pytania i odpowiedzi dotyczące zwrotu podatku z Austrii

1. Jakie dokumenty potrzebne są do uzyskania zwrotu podatku?

Podstawą do uzyskania zwrotu jest karta podatkowa Lohnzettel, którą wystawia pracodawca do końca lutego każdego roku.

2. Za jakie lata można się rozliczyć?

Deklaracje podatkowe można składać w Urzędzie Skarbowym w Austrii za ostatnie 5 lat np. w w roku 2016 składamy deklaracje za 2015, 2014, 2013,2012 i 2011 rok.

3. Kto ma obowiązek rozliczenia podatku w Austrii?

Obowiązek rozliczenia podatku w Austrii mają osoby:

• mające status rezydenta, czyli te, których dochody uzyskane w Austrii stanowią 90% całego rocznego dochodu lub przepracowały w Austrii bez przerwy 183 dni,
  • których roczny dochód przekroczył 11000€,
  • które miały więcej niż jednego pracodawcę w ciągu roku,
  • które dostały wezwanie do rozliczenia z urzedu skarbowego w Austrii.
4. Kto może rozliczyć się w Austrii ?

Każda osoba, pracująca poniżej 183 dni w danym roku podatkowym w Austrii może w ciągu 5 lat może rozliczyć swój podatek.

5. Jakie ulgi brane są pod uwagę w rozliczeniu podatku z Austrii?

Przy rozliczeniu podatku można uwzględnić następujące ulgi:

• wspólne rozliczenie,
  • odliczenie za noclegi,
  • odliczenie za przejazdy,
  • odliczenie na dzieci ( tylko w przypadku, gdy pobierany jest zasiłek na dziecko).
6. Czy pieniądze otrzymane tytułem zwrotu podatku z Austrii należy opodatkować w Polsce?

Nie. Stanowi o tym umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania. Zwrot podatku nie jest dodatkowym przychodem, lecz jedynie wyrównaniem różnicy pomiędzy podatkiem należnym i odprowadzonymi zaliczkami