Rozliczenie podatku z Niemiec - Szczecin

Pomagamy w rozliczeniu podatku Online

W Niemczech wyróżniamy podatek dochodowy, solidarnościowy oraz kościelny, czyli Lohnsteuer, Solidaritätszuschlag oraz Kirchensteuer. Do rozliczenia podatku z Niemczech potrzebny jest jeden z dokumentów takich jak:

• Lohnsteuerkarte, czyli niemiecka karta podatkowa,
  • Besondere Lohnsteuerbescheinigung – zaświadczenie podatkowe od pracodawcy,
  • Lohnsteuerbescheinigung – uzyskiwane osobno od każdego z pracodawców.

W Niemczech funkcjonuje praktyczna platforma rozliczeniowa, z której można dowiedzieć się, czy danego podatnika obowiązuje rozliczenie. Wszystkie potrzebne dokumenty należy dostarczyć do 1 października 2023 roku od rozliczanego okresu podatkowego.

Czym zajmujemy się w TAX-POL.PL? Rozliczenie podatku z Niemiec - Szczecin

Rozliczeń można dokonywać osobiście na terenie Niemiec, internetowo za pośrednictwem platformy oraz pocztą tradycyjną. W TAX-POL.PL zajmujemy się rozliczaniem podatku, a także uzyskiwaniem jego zwrotów. Pomagamy również we wszystkich innych kwestiach dotyczących pracy Polaków za granicą. Dzięki nam można mieć pewność dotyczącą tego, że w rozliczeniach nie znajdą się żadne nieścisłości. Każdego z naszych Klientów rozliczamy w taki sposób, by maksymalnie wykorzystać wszystkie przysługujące ulgi oraz udogodnienia.

Jak sprawdzić, czy trzeba rozliczyć się w Niemczech?

Jeżeli praca była wykonywana tylko w Niemczech, rozlicza się na terenie tego kraju. Jeżeli w Polsce i w Niemczech, na terenie polski należy złożyć oświadczenie o wszystkich dochodach, natomiast w Niemczech wystarczy zaświadczenie o tamtejszych. W Polsce składamy PIT 36 wraz z załącznikiem ZG, który pozwala określić rodzaj opodatkowania w Niemczech. Wyróżniamy tam obowiązek podatkowy nieograniczony i ograniczony. Do tego oczywiście istnieje kwota wolna od podatku.

Jeżeli zastanawiasz się, czy powinieneś rozliczać się w Niemczech lub chciałbyś się tam rozliczyć, ponieważ wiesz, że masz taki obowiązek, jesteś w doskonałym miejscu! Po dostarczeniu do nas wszystkich potrzebnych dokumentów zrealizujemy za Ciebie procedury!