Zwrot podatku z Nowej Zelandii

Odzyskaj podatek nadpłacony w trakcie pracy w Nowej Zelandii

Każda osoba zatrudniona legalnie na umowę o pracę w Nowej Zelandii może ubiegać się o zwrot nadpłaconego podatku. Rozliczenie podatkowe można złożyć do 8 lat wstecz, a rok podatkowy trwa w tym kraju od 1.04. do 31.03. Po zakończeniu roku podatkowego składamy zeznanie za rok wcześniejszy.

W rozliczeniu podatkowym ważne jest ustalenie statusu rezydencji podatkowej. Ma na to wpływ okres fizycznego przebywania na terenie tego kraju, a także ekonomiczne, społeczne oraz rodzinne powiązania z Nową Zelandią.

Dlaczego warto powierzyć nam rozliczenie podatku z Nowej Zelandii?

16 lat doświadczenia

Tax-Pol jest jedną z najstarszych polskich firm pomagających w rozliczeniach z nowozelandzkim urzędem Skarbowym. Doświadczenie zdobyte przez

czytaj więcej zamknij
Brak efektów to brak opłat

Jesteśmy zdania, że za brak efektów nie powinniśmy pobierać opłaty, w związku z tym prowizję za zwrot podatku z Nowej Zelandii zapłacisz dopiero po rozpatrzeniu wniosku

Gwarancja bezpieczeństwa

Sposób, w jaki są przez nas przechowywane dane osobowe, spełnia restrykcyjne wymagania stawiane przez Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Procedura uzyskania zwrotu z Nowej Zelandii

Abyśmy mogli wypełnić Twoją deklarację podatkową, uwzględniającą wszystkie możliwe ulgi i odpisy oraz przede wszystkim odzyskać Twój zwrotu podatku z Nowej Zelandii, musimy poprosić Cię o przekazanie nam kilku informacji. Poniżej prezentujemy kilka możliwości, dzięki którym możesz w łatwy i szybki sposób nam je przekazać:

• wypełnij krótki formularz kontaktowy znajdujący się po prawej stronie. Na podany przez Ciebie adres e-mail wyślemy automatycznie komplet dokumentów gotowych do wypełnienia i wydrukowania.
  • wypełnij dłuższy formularz, który znajdziesz w tym miejscu ». Zawarte w nim pytania pozwolą na automatyczne uzupełnienie dokumentów i wysłanie ich na Twój adres e-mail. Otrzymane dokumenty musisz już tylko wydrukować i podpisać.
  • pobierz i wydrukuj dokumenty z tej strony ».
  • skontaktuj się z nami i zamów wysyłkę dokumentów na Twój adres pocztowy.

Otrzymane dokumenty uzupełnij o brakujące informacje i podpisz, następnie dołącz do nich kopię dowodu osobistego lub paszportu oraz oryginały kart podatkowych (więcej na ten temat poniżej).

Komplet dokumentów prześlij do nas tradycyjną pocztą (najlepiej listem poleconym) lub przekaż osobiście w naszym biurze.

Po tym jak otrzymamy od Ciebie dokumenty, bezzwłocznie przygotujemy i prześlemy Twoją deklarację podatkową do nowozelandzkiego Urzędu Skarbowego.

Urząd Skarbowy wyda decyzję o wysokości przysługującego Ci podatku dochodowego.

Ostatni etap to wysyłka czeku lub przelew zwrotu podatku z Nowej Zelandii na wybrane przez Ciebie nowozelandzkie konto bankowe.

Pytania i odpowiedzi dotyczące zwrotu podatku z Nowej Zelandii

1. Jakie dokumenty muszę posiadać, aby rozliczyć podatek z Nowej Zelandii?

Aby ubiegać się o zwrot podatku z Nowej Zelandii, należy przedstawić kopię wizy oraz dokument Statement of Earnings wystawiany każdemu pracownikowi przez nowozelandzkiego pracodawcę:

2. Do kiedy muszę się rozliczyć z podatku w Nowej Zelandii?

Deklaracja podatkowa może zostać złożona do 8 lat wstecz. Rok podatkowy trwa od 1.04 do 31.03. Po zakończeniu roku podatkowego składamy zeznanie podatkowe za rok wcześniejszy.

3. Co to jest status rezydenta podatkowego i w jaki sposób jest określany?

Status rezydenta podatkowego w Nowej Zelandii określa, czy podatnik rozliczany jest na zasadach dla obcokrajowców, czy jako osoba powiązana z Nową Zelandią poprzez fizyczny pobyt na terenie tego kraju przez większą część roku bądź w sposób ekonomiczny, rodzinny lub społeczny. Osoby rozliczające się jako rezydenci podatkowi mogą liczyć na różnego rodzaju ulgi podatkowe.

4. Czy przysługują mi ulgi podatkowe?

Rezydentom podatkowym w Nowej Zelandii przysługują różnego rodzaju ulgi podatkowe. Najpopularniejsze z nich to ulgi dla osób posiadających na utrzymaniu dzieci poniżej 14-go roku życia (lub poniżej 18-go roku życia w przypadku kontynuowania nauki) lub ulga podatkowa dla osób o najniższych dochodach.

5. Ile trzeba czekać na rozliczenie podatku z Nowej Zelandii?

Po złożeniu zeznania podatkowego właściwego dla statusu rezydenckiego podatnika pozostaje oczekiwanie na decyzję podatkową – Return Acknowledge Notice, która zostaje wydane po upływie minimum 10-ciu tygodni od chwili wpłynięcia deklaracji podatkowej do Urzędu Podatkowego IRD (Internat Revenue Departement).