zmiany w belastingdienst

Od stycznia 2014 roku holenderski Belastingdienst wprowadził liczne zmiany w przepisach dotyczących zwrotów podatku w Holandii.

Jak wyglądało rozliczenie Belastingdienst do tej pory?

Do tej pory nie było konieczności rozliczania się z holenderskim fiskusem. Urząd dopuszczał także możliwość rozliczania się do pięciu lat wstecz, nie określając dokładnej daty, do której należało złożyć deklarację. Oprócz tego ulga podatkowa stosowana była w każdym przypadku, niezależnie od czasu, jaki przepracowaliśmy w Holandii.

Nowe przepisy odnośnie Belastingdienst

W wyniku zmian, będących skutkiem wprowadzenia nowych przepisów, holenderski Urząd narzucił na każdego podatnika obowiązek złożenia deklaracji podatkowej za każdy rok. Za 2013 rok należy złożyć deklarację do 01.07.2014r. Istnieje konieczność rozliczenia się także wówczas, gdy zostanie wyliczona nam dopłata. W przypadku niezłożenia deklaracji w terminie określonym przez Urząd, można spodziewać się wezwań do rozliczenia. Holenderski fiskus sprecyzował wysokość kar za nierozliczenie się. Kara wynosi 226€ + odsetki. Oczywiście w miarę upływu czasu, kwota do zapłaty będzie wzrastać, co więcej – dokonanie kolejnego rozliczenia bez zapłacenia kary, odsetek i złożenia zaległej deklaracji nie będzie możliwe.
Co tyczy się ulgi podatkowej – zmiany dotkną najbardziej pracowników sezonowych, wyjeżdżających do Holandii na 2-4 miesiące, bowiem wspomniana ulga będzie naliczana jedynie od przepracowanych miesięcy, a nie jak było do tej pory od całego roku podatkowego.

Holandia