Dodatek Zorgtoeslag z Holandii - czym jest i komu przysługuje?

praca w Holandii - o czym pamiętac

Wykupienie podstawowego pakietu medycznego jest obowiązkiem każdego pracownika zatrudnionego na terenie Królestwa Niderlandów. Zorgtoeslag to dodatek, który ma na celu rekompensatę kosztów poniesionych na poczet ubezpieczenia zdrowotnego. Najprościej mówiąc, są to dodatkowe pieniądze, o które można się ubiegać przy rozliczeniu podatku, jeśli spełnia się określone kryteria. W praktyce wszelkie formalności z tym związane najczęściej załatwia pracodawca łącznie z odprowadzaniem składek.

Kto może się ubiegać o zwrot Zorgtoeslag?

Podstawowym kryterium, które obowiązuje przy staraniu się o zwrot Zorgtoeslag jest przepracowany minimum jeden pełny miesiąc w Holandii. Dodatkowe wymogi to:

• ukończony 18. rok życia
  • opłacanie obowiązkowego ubezpieczenia zdrowotnego samodzielnie lub za pośrednictwem pracodawcy
  • nieprzekroczenie określonego progu dochodu ustalanego na każdy rok podatkowy.

Co istotne, starając się o zwrot ubezpieczenia z Holandii, nie ma znaczenia czy dana osoba korzystała w danym czasie z opieki zdrowotnej, czy też nie. Jeśli spełnia powyższe warunki, może złożyć wniosek o zwrot dodatku. Dokumentami potwierdzającymi okresy ubezpieczenia są polisa ubezpieczeniowa lub zaświadczenie o okresach opłacania ubezpieczenia.

Ile wynosi zwrot dodatku Zorgtoeslag?

Wysokość Zorgtoeslag zależy od liczby miesięcy przepracowanych w Holandii, osiągniętego dochodu oraz sposobu rozliczania podatku. Maksymalna kwota dodatku do ubezpieczenia zdrowotnego wynosi 111 Euro miesięcznie dla osoby rozliczającej się samodzielnie i 212 Euro miesięczne w przypadku związków małżeńskich i partnerów fiskalnych z nadanym numerem SoFi/BSN.

Do kiedy można składać wnioski o Zorgtoeslag za rok 2022?

Okres wnioskowania o zwrot Zorgtoeslag jest z góry określony i trwa do końca sierpnia każdego roku. Oznacza to, że o świadczenia za rok 2022 można ubiegać się do 31.08.2023 roku. Należy o tym pamiętać, ponieważ nie ma możliwości wnioskowania o świadczenia z poprzednich lat tj. 2021, 2020, 2019 itd. Jeśli zainteresowany nie złoży wniosku za rok 2022 w terminie, dodatek przepadnie.

Mamy nadzieję, że powyższy artykuł okazał się przydatny. Rozliczając podatek z Holandii, warto zgłosić się do nas, aby nie przegapić żadnej możliwości pozyskania dodatkowych środków. Pracownicy Tax-Pol to zgrany zespół specjalistów, którzy o podatkach wiedzą wszystko. Skontaktuj się z nami i przekonaj się o tym na własnej skórze. Służymy zarówno poradą, jak i kompleksowym rozliczeniem podatku z krajów takich jak: Holandia, Belgia, Austria i Niemcy.

Holandia