Zwrot podatku z Belgii

Pomożemy Ci rozliczyć podatek zapłacony na terenie Belgii

Uzyskaj pełny zwrotu podatku z Belgii!

Uzyskanie zwrotu podatku jest w zasięgu ręki dla większości osób, które pracują w Belgii. Chcesz dowiedzieć się, czy i Tobie przysługuje zwrot podatku? Możesz odzyskać podatek nawet za 3 lata wstecz, jeśli pracowałeś w tym czasie legalnie na terenie Belgii. Chętnie Ci w tym pomożemy! Poniżej znajdziesz wszystkie informacje dotyczące procedury zwrotu podatku z Belgii, listę wymaganych dokumentów oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Chcesz żebyśmy do Ciebie zadzwonili i odpowiedzieli na dowolne pytania dotyczące uzyskania zwrotu z Belgii? Wypełnij formularz kontaktowy, nasz konsultant odezwie się do Ciebie w ciągu 24h.

Dlaczego warto powierzyć nam rozliczenie podatku z Belgii?

Działalność od 2001 roku

Tax-Pol jest jedną z najstarszych polskich firm pomagających w rozliczeniach z belgijskim urzędem Skarbowym. Doświadczenie zdobyte przez

czytaj więcej zamknij
Brak efektów to brak opłat

Jesteśmy zdania, że za brak efektów nie powinniśmy pobierać opłaty, w związku z tym prowizję za zwrot podatku z Belgii zapłacisz dopiero po rozpatrzeniu wniosku

Gwarancja bezpieczeństwa

Sposób, w jaki są przez nas przechowywane dane osobowe, spełnia restrykcyjne wymagania stawiane przez Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Procedura uzyskania zwrotu z Belgii

W celu wypełnienia deklaracji podatkowej i odzyskania Twojego zwrotu podatku z Belgii poprosimy o przekazanie nam kilku informacji. Najszybciej będzie, jeśli udostępnisz je nam korzystając z jednego z poniższych sposobów:

• wypełniając formularz kontaktowy znajdujący się po prawej stronie. Spowoduje to automatyczną wysyłkę na Twój adres e-mail kompletu dokumentów do wydrukowania.
  • pobierając i drukując dokumenty, do których link znajdziesz poniżej.
  • kontaktując się z nami i zamawiając wysyłkę dokumentów na Twój adres pocztowy.

Otrzymane dokumenty powinieneś uzupełnić o brakujące informacje i podpisać, następnie dołączyć do nich kopię dowodu osobistego lub paszportu oraz oryginały kart podatkowych (więcej na ten temat poniżej).

Komplet dokumentów możesz przesłać do nas tradycyjną pocztą (najlepiej listem poleconym) lub przekazać osobiście w naszym biurze.

Po tym jak otrzymamy od Ciebie dokumenty, bezzwłocznie przygotujemy i prześlemy Twoją deklarację podatkową do belgijskiego Urzędu Skarbowego.

Urząd Skarbowy wyda decyzję o wysokości przysługującego Ci podatku dochodowego.

Ostatni etap to przelew zwrotu podatku z Belgii na wybrane przez Ciebie konto bankowe.

Pytania i odpowiedzi dotyczące zwrotu podatku z Belgii

1. Jakich dokumentów potrzebuję aby rozliczyć zwrot podatku z Belgii?

Dokumentem wymaganym do rozliczenia belgijskiego podatku jest karta podatkowa Loonfiche. Otrzymujesz ją od Twojego pracodawcy w kwietniu. Jeżeli z jakiegoś powodu nie posiadasz karty podatkowej, możemy rozliczyć Cię korzystając z Loonbrief czyli comiesięcznych pasków wypłaty(będą potrzebne Loonbrief za każdy przepracowany miesiąc). Poniżej znajdziesz przykłady opisanych powyżej dokumentów z krótkim wyjaśnieniem najważniejszych znajdujących się na nich pozycji:

Najważniejsze informacje jakie znajdują się na kartach podatkowych to kwoty zarobku, zapłaconego podatku oraz numer National Nummer (numer NN) (odpowiednik polskiego NIPu).

2. Za jakie lata mogę się rozliczyć?

W Belgii możesz rozliczyć się za ostatnie 3 lata, a więc od 1 stycznia 2019 roku składamy deklaracje za lata: 2018, 2017, 2016.

3. Czy muszę rozliczyć moje belgijskie dochody?

Każda osoba legalnie zatrudniona na terenie Belgii ma obowiązek rozliczenia się z belgijskim Urzędem Skarbowym.

4. Na jakie ulgi podatkowe mogę liczyć?

W Belgii istnieje obowiązek wspólnego rozliczenia z małżonkiem. Belgia to kraj prorodzinny więc największe korzyści przynosi rozliczenie z małżonkiem oraz wykorzystanie ulgi na dzieci. Można w ten sposób podwyższyć kwotę wolną od podatku i odzyskać pełny zwrot wpłaconej kwoty, nawet w przypadku wyższych zarobków. Niektórym zawodom również przysługują specjalne odliczenia.

5. Jak wygląda procedura rozliczenia podatku?

Na przełomie września/października belgijski Urząd Skarbowy wysyła do swoich podatników formularze rozliczeniowe . Jeśli osoba rozliczająca się nie otrzyma takiego dokumentu, możemy w imieniu klienta ubiegać się w Urzędzie o wystawienie go. Osoby zameldowane i przebywające na terenie Belgii otrzymują druk Personeel Belasting. Dokumenty te najlepiej przekazać profesjonalnej firmie rozliczeniowej, aby ubiegać się o jak najwyższą kwotę zwrotu. Próbując rozliczać się na własną rękę łatwo o błąd, który może spowodować, że otrzyma się znacznie niższą kwotę niż maksymalna możliwa do odzyskania.

6. Jak długo trwa rozliczenie?

Średni czas to około 3-6 miesięcy. Tyle trwają zwykle prace nad rozliczeniem w belgijskim Urzędzie Skarbowym. Nie daj się zwieść firmom oferującym błyskawiczny zwrot – nie ma to nic wspólnego z rzetelnym rozliczeniem, jest to jedynie próba przyciągnięcia jak największej liczby klientów.

7. Czy dochód osiągnięty w Belgii podlega również opodatkowaniu w polskim Urzędzie Skarbowym?

Nie. W rozliczeniu belgijskim należy wykazać dochód osiągnięty w Polsce oraz innych krajach zarobkowania, nie oznacza to jednak podwójnego opodatkowania.

Odzyskaj dodatkowe pieniądze – sprawdź inne usługi!

PIT-36/ZG

Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty rozliczeń dochodów osiągniętych na terenie Belgii przed polskim Urzędem Skarbowym na formularzach PIT-36/ZG. Przypominamy, że większość osób zatrudnionych za granicą ma taki obowiązek.

Zobacz więcej »

Rozliczenie podatków z Belgii

Jeśli pracujesz lub pracowałeś w Belgii, to zobowiązany jesteś do rozliczenia się z uzyskanych dochodów. Dzięki poprawnemu i rzetelnemu rozliczeniu się z Urzędem Skarbowym jesteś w stanie uzyskać zwrot części lub nawet całości nadpłaconego podatku. Poniżej znajdują się najważniejsze informacje, jak tego dokonać.

Dokumenty potrzebne do uzyskania zwrotu podatku

• Loonfiche (Fiche) – karta podatkowa, najważniejszy dokument w procesie uzyskiwania zwrotu podatku. Jest to roczne podsumowanie wszystkich wypłat. Otrzymuje się ją w kwietniu od pracodawcy. Jeśli pracowałeś u więcej niż jednego pracodawcy, załączyć musisz wszystkie Loonfiche.
  • Loonbrief – miesięczne podsumowania wypłat. Jeśli nie otrzymałeś Loonfiche musisz załączyć Loonbrief za każdy przepracowany w roku podatkowym miesiąc.
  • Individual Rekening – zestawienie wszystkich płac, które w ostateczności może zastąpić Loonfiche i Loonbrief, ale tylko jeśli zawiera informacje o uzyskanych dochodach oraz podatku.

Na przełomie września i października zaczyna się wystawianie rozliczeń. Rezydenci Belgii muszą złożyć deklarację podatkową do końca czerwca, a nierezydenci do listopada roku następującego po rozliczanym.

Jak uzyskać zwrot podatku z Belgii z pomocą Tax-Pol.pl?

Najpierw należy uzupełnić formularz kontaktowy, dzięki któremu otrzyma się komplet wymaganych dokumentów do wydrukowania, uzupełnienia i odesłania do tax-pol.pl. Należy do nich również załączyć kopię dowodu tożsamości (dowodu osobistego lub paszportu) wraz z oryginałem karty podatkowej. Po złożeniu zeznania podatkowego Urząd Skarbowy poinformuje o wysokości należnego zwrotu, a następnie przeleje środki na wskazane konto bankowe.

Aby uzyskać zwrot podatku za pracę w Belgii zazwyczaj należy poczekać od 3 do 6 miesięcy, a ponadto można się rozliczyć do trzech lat wstecz.

Rozliczanie wspólne z małżonkiem

Małżeństwa w Belgii muszą rozliczać się razem, zatem nie można zapomnieć o załączeniu również dokumentacji małżonka, tak aby uzyskać jak najkorzystniejszy zwrot podatku. Wymagane są następujące formalności:

• Wielojęzyczny odpis aktu ślubu z Urzędu Stanu Cywilnego,
  • Zaświadczenie o wspólnym zameldowaniu w rozliczanym roku podatkowym,
  • Zaświadczenie o dochodach w Polsce UE/EOG małżonka z polskiego Urzędu Skarbowego,
  • Pełnomocnictwo z podpisem małżonka.

Jeśli posiadasz dzieci, które nie ukończyły 18. roku życia, pracując w Belgii możesz skorzystać z ulgi na dziecko. W tym celu należy załączyć również:

• Odpis aktu urodzenia dziecka,
  • Zaświadczenie o wspólnym zameldowaniu w rozliczanym roku podatkowym (tak samo jak w przypadku współmałżonka).

Progi podatkowe w Belgii

W belgijskim systemie podatkowym istnieją 4 progi podatkowe. To, w którym z nich się plasujesz, zależy od rocznych dochodów. Kwota wolna od podatku na rok 2020 wynosiła 8 990 euro.

• Dochód do 13 250 euro – 25%
  • Dochód do 13 250 euro do 23 290 euro – 40%