Jeśli w ostatnich latach legalnie pracowałeś w Austrii, Twoje dochody były uszczuplane od zaliczki na austriacki podatek dochodowy. Dlatego przysługuje Ci zwrot podatku za pracę w Austrii, a my pomożemy Ci go uzyskać. Wystarczy, posiadać kartę podatkową Lohnzettel aby odzyskać nawet kilka tysięcy Euro.

Zwrot podatku z Austrii do 5 lat wstecz!

Poniżej znajdziesz wszystkie informacje dotyczące rozliczenia austriackiego podatku, wymagane dokumenty oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości odnośnie zwrotu podatku z Austrii, wypełnij formularz lub zadzwoń – wspieramy Klienta na każdym etapie!

Dlaczego warto powierzyć nam rozliczenie podatku z Austrii?

Działalność od 2001 roku

Tax-Pol jest jedną z najstarszych polskich firm pomagających w rozliczeniach z austriackim urzędem Skarbowym Finanzamt. Doświadczenie zdobyte przez

czytaj więcej zamknij
Brak efektów to brak opłat

Jesteśmy zdania, że za brak efektów nie powinniśmy pobierać opłaty, w związku z tym prowizję za zwrot podatku z Austrii zapłacisz dopiero po rozpatrzeniu wniosku

Gwarancja bezpieczeństwa

Sposób, w jaki są przez nas przechowywane dane osobowe, spełnia restrykcyjne wymagania stawiane przez Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

czytaj więcej zamknij

Procedura uzyskania zwrotu podatku z Austrii

Abyśmy mogli złożyć Twoje zeznanie podatkowe w austriackim urzędzie skarbowym będziemy potrzebować od Ciebie kilku informacji. W tym celu prosimy o:

• wypełnienie formularza znajdującego się po prawej stronie. Po jego wypełnieniu wyślemy komplet dokumentów do wydrukowania na Twój adres e-mail.
  • pobranie i wydrukowanie dokumentów, do których odnośnik znajdziesz poniżej.
  • jeżeli nie masz możliwości wydrukowania dokumentów to daj nam o tym znać, prześlemy je do Ciebie tradycyjną pocztą.

Formularze powinieneś uzupełnić o brakujące informacje i podpisać. Pamiętaj o dołączeniu do nich kopii kart podatkowych (więcej na temat kart podatkowych poniżej) i oryginały zaświadczenia EU/EWR.

Komplet dokumentów możesz przekazać do nas tradycyjną pocztą, kurierem lub osobiście w naszym biurze.

Po otrzymaniu dokumentów bezzwłocznie przygotujemy i złożymy Twoje zeznanie podatkowe w austriackim Urzędzie Skarbowym.

Urząd Skarbowy wyda decyzję o wymiarze Twojego podatku dochodowego.

Po wydaniu decyzji zwrot podatku z Austrii trafi na Twoje konto bankowe.

Pytania i odpowiedzi dotyczące zwrotu podatku z Austrii

1. Jakie dokumenty potrzebne są do uzyskania zwrotu podatku?

Podstawą do uzyskania zwrotu podatku jest karta podatkowa Lohnzettel, którą wystawia pracodawca do końca lutego każdego roku. Konieczny jest również oryginał zaświadczenia EU/EWR z urzędu skarbowego, również w przypadku nie uzyskania w Polsce dochodu.

2. Za jakie lata można się rozliczyć?

Deklaracje podatkowe można składać w Urzędzie Skarbowym w Austrii za ostatnie 5 lat np. w w roku 2019 składamy deklaracje za 2018, 2017, 2016, 2015, 2014 rok.

3. Kto ma obowiązek rozliczenia podatku w Austrii?

Obowiązek rozliczenia podatku w Austrii mają osoby:

• mające status rezydenta, czyli te, których dochody uzyskane w Austrii stanowią 90% całego rocznego dochodu lub przepracowały w Austrii bez przerwy 183 dni,
  • których roczny dochód przekroczył 11000€,
  • które miały więcej niż jednego pracodawcę w ciągu roku,
  • które dostały wezwanie do rozliczenia z urzedu skarbowego w Austrii.
4. Kto może rozliczyć się w Austrii ?

Każda osoba, pracująca poniżej 183 dni w danym roku podatkowym w Austrii może w ciągu 5 lat może rozliczyć swój podatek.

5. Jakie ulgi brane są pod uwagę w rozliczeniu podatku z Austrii?

Przy rozliczeniu podatku odliczamy koszty dojazdu.

6. Czy pieniądze otrzymane tytułem zwrotu podatku z Austrii należy opodatkować w Polsce?

Nie. Stanowi o tym umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania. Zwrot podatku nie jest dodatkowym przychodem, lecz jedynie wyrównaniem różnicy pomiędzy podatkiem należnym i odprowadzonymi zaliczkami

Pamiętaj o rozliczeniu przed polskim Urzędem Skarbowym

PIT-36/ZG

Polacy pracujący za granicą mają obowiązek złożenia deklaracji podatek również na terenie Polski. Pomagamy naszym Klientom w rozliczeniach z polskim Urzędem Skarbowym, składając deklaracje PIT-36/ZG.

Zobacz więcej »