pieniądze

Jak wykonać rozliczenie podatku z Niemiec? Konin to jedno z miast, z których pochodzi duża część Klientów naszego biura TAX-POL.PL! Od lat pomagamy im rozliczać podatek z Niemiec. Możemy także:

• udzielić informacji, czy rozliczenie podatku w Niemczech jest konieczne,
  • dobrać najbardziej adekwatne ulgi podatkowe, które pozwolą sporo zaoszczędzić,
  • stwierdzić, do którego progu podatkowego należysz i czy obowiązuje Cię podatek ograniczony czy nieograniczony,
  • postarać się o zwrot podatku nawet do kilku lat wstecz.

Co warto wiedzieć o niemieckim systemie podatkowym?

Obowiązek rozliczenia w Niemczech posiada prawie każdy, z wyjątkiem osób, które pracują poniżej 183 dni. Termin składania deklaracji podatkowych upływa zazwyczaj pod koniec lipca każdego roku, jednak w szczególnych przypadkach deklarację składa się do lutego.

Składając zeznanie podatkowe, warto poświęcić szczególną uwagę ulgom i odliczeniom, ponieważ niemiecki system podatkowy jest w nie wyjątkowo bogaty. W Niemczech wyróżnia się obowiązek podatkowy ograniczony i nieograniczony – jeden z nich pozwala na korzystanie z większości ulg, natomiast drugi niekoniecznie.

Gdzie rozliczyć swój podatek – w Niemczech czy w Polsce?

Duża część Polaków pracujących w całości lub w części za granicą właściwie nie wie, gdzie powinna się rozliczać. Pomiędzy Polską a Niemcami zostało podpisane porozumienie, którego celem jest unikanie podwójnego opodatkowania. Warto jednak wiedzieć, że nie można rozliczać się tam, gdzie się chce. O tym, w którym z państw będziesz się rozliczać, decydują przepisy. Jeżeli nie jesteś pewien, czy powinieneś rozliczyć się w Polsce, czy w Niemczech, skontaktuj się z nami, a my udzielimy Ci szczegółowych informacji po przeanalizowaniu Twojego przypadku!

Zachęcamy do kontaktowania się z naszymi specjalistami! Zrobimy wszystko, by Twoje rozliczenie podatku z Niemiec przebiegło szybko i sprawnie!

Niemcy