Rozliczenie dochodów w Holandii - co musisz wiedzieć

rozliczenie dochodów w Holandii

Podatki w Holandii – o tym należy pamiętać

Najważniejszym z perspektywy Polaków pracujących w Holandii rodzajem podatku jest podatek dochodowy. Jego rozliczenie wymagane jest od każdego, kto uzyskiwał dochody pracując w Holandii, nawet w ramach pracy sezonowej. Obecnie obowiązuje możliwość rozliczenia podatku do 5 lat wstecz, choć zdecydowanie zalecamy przestrzeganie terminów składania zeznań podatkowych – jeśli holenderski urząd skarbowy Belastingdienst zorientuje się, że podatek nie został rozliczony, może nie tylko wezwać do jego rozliczenia, ale i nałożyć kary związane z opóźnieniem.

Rozliczenie dochodów z Holandii jest obowiązkowe, ale dla wielu pracowników także wyjątkowo korzystne – jeśli pracujesz w Holandii sezonowo, możesz odzyskać duży zwrot nadpłaconego podatku. Rozliczając dochód z Holandii należy pamiętać też, że jeśli posiadamy stały meldunek w Polsce w dalszym ciągu konieczne jest wykazanie holenderskich dochodów w polskim urzędzie skarbowym.

Jak rozliczyć PIT za pracę w Holandii – niezbędne dokumenty

Procedury rozliczenia się z podatku w Holandii wymagają przesłania do urzędu odpowiednich dokumentów – w Tax-Pol możemy zająć się wszystkimi formalnościami, jeśli tylko dostarczysz nam odpowiednie dokumenty. Otrzymując formularz wypełniony prawidłowymi danymi osobowymi wysyłamy do naszych klientów komplet dokumentów, które należy wydrukować i wypełnić zgodnie z informacjami widniejącymi na wystawionych przez pracodawcę kartach podatkowych.

Każdy pracodawca, także ten zatrudniający osoby do pracy sezonowej i na krótki okres czasu ma obowiązek wydania karty podatkowej. W Holandii obowiązują obecnie trzy warianty kart podatkowych:

• Jaaropgave,
  • Jaaropgaaf
  • Salaris, wydawana w przypadku wypłaty w formie tygodniówek.

Od pracodawcy dostaje się jeden z trzech wariantów karty podatkowej – w przypadku jej niewydania, w celu rozliczenia się z holenderskim urzędem podatkowym trzeba zgłosić się do pracodawcy i uzyskać taki dokument.

Szczegółowy opis potrzebnych dokumentów oraz wymaganych kroków znajdziesz w zakładce Holandia – Zwrot podatku.

Procedury rozliczania podatków z Holandii

Rozliczenie podatkowe za granicą warto wykonać jak najszybciej, by zawsze dotrzymać terminów i skorzystać z przysługującego zwrotu podatku oraz ulg podatkowych. Polecamy, by zaraz po otrzymaniu Jaaprogaaf za dany rok złożyć do nas wniosek wraz z wypełnionymi dokumentami, przesyłając wszystko tradycyjną pocztą, w formie mejlowej z załączonymi, zeskanowanymi dokumentami lub dostarczyć osobiście do biura Tax-Pol. Po naszej stronie będzie leżał obowiązek załatwienia wszystkich formalności związanych z rozliczeniem podatku dochodowego i odzyskaniem zwrotu podatku z Holandii, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Urząd Podatkowy w Holandii przechowuje w bazie danych informacje o kontach bankowych wszystkich podatników i po wydaniu decyzji o wymiarze podatku przekazuje należny zwrot na podane konto bankowe. Warto więc upewnić się, że podawany w Holandii numer rachunku bankowego jest prawidłowy i masz do niego dostęp.

Czas trwania całej procedury rozliczenia dochodów i zwrotu podatku z Holandii zależy od tempa pracy holenderskiego urzędu i prawidłowości wypełnienia dokumentów, stąd polecane jest rozliczanie się z naszą pomocą w przypadku wszystkich rozliczeń zagranicznych.

Dlaczego warto rozliczać się przez firmę?

Zwroty podatków z zagranicy to nasza specjalność. Dostarczając nam dokumenty niezbędne do złożenia deklaracji podatkowej w Holandii zyskujesz nie tylko pewność, że wszystkie formalności zostaną załatwione na czas, ale też że wszystkie dokumenty zostaną wypełnione prawidłowo i należny zwrot podatku nie zostanie zaniżony. W wielu przypadkach podatnikom rozliczającym się w Holandii należy się szereg ulg podatkowych, w tym ulg na dzieci, z których można skorzystać podnosząc tym samym kwotę zwrotu podatku za dany rok podatkowy.

Jeśli posiadasz nierozliczone karty podatkowe z Holandii za 5 ostatnich lat podatkowych, możemy zająć się również ich rozliczeniem zgodnie z obowiązującą możliwością rozliczania się do 5 lat wstecz. Procedury rozliczenia są w przypadku dochodów wstecznych takie same, jak za rok poprzedni – karta podatkowa będzie pierwszym i podstawowym dokumentem uprawniającym do rozliczenia się i uzyskania zwrotu podatku dochodowego.

Holandia