Sprawdź, ile możesz odzyskać za pracę w UK! - skorzystaj z kalkulatora, aby obliczyć zwrot podatku

londyn

Osoby pracujące w Wielkiej Brytanii wiedzą, że pieniądze, które odzyskują z nadpłaconego podatku to niemałe sumy. Stąd też na rynku funkcjonuje wiele firm wspierających Polaków w odzyskaniu podatku. Ile jednak można otrzymać pod koniec roku rozliczeniowego? W jaki sposób wyliczyć wysokość zwrotu podatku?

Zwrot podatku za pracę za granicą – ile wynosi?

O zwrot nadpłaconego podatku mogą ubiegać się wszyscy, którzy podjęli się legalnej pracy, a z ich wypłaty były odprowadzane zaliczki na poczet podatku. Zwrot otrzymują te osoby, których roczna wypłata nie przekroczyła kwoty wolnej od podatku. W praktyce o nadpłaconą część z powodzeniem mogą się ubiegać niemal wszyscy.

Kwestia tego ile będzie wynosił zwrot podatku jest indywidualna i zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest wysokość całkowitego dochodu, czasu pobytu za granicą oraz miejsca pracy. Istotny jest również sposób starania się o zwrot podatku z UK, a także termin wpłynięcia deklaracji podatkowej. Brytyjski Urząd Skarbowy może również zwrócić uwagę na wiek podatnika oraz poprawność wypełnienia wszystkich dokumentów. Wiele osób przy próbie samodzielnego rozliczenia popełnia wiele błędów, które następnie mogą rzutować na wielkość zwrotu.

Do zwrotu wliczane są również wszystkie ulgi podatkowe oraz świadczenia socjalne, które były pobierane w danym roku podatkowym. Wszystkie dodatkowe koszty również powinny być zawarte w deklaracji podatkowej – dopiero na takiej podstawie można wyliczyć zwrot podatku.

Kalkulator zwrotu podatku – jak wygląda?

Wbrew pozorom kalkulator zwrotu podatku z UK czy innych krajów nie wygląda jak zwyczajne urządzenia, które pozwalają na dodawanie i odejmowanie. Aby poprawnie wyliczyć swój zwrot konieczne będzie podanie usługi, czyli kraju, gdzie podejmowaliśmy pracę, jak i roku podatkowego, który nas interesuje. W przypadku większości państw UE może to być poprzedni rok, jak i bieżący. W dalszej kolejności konieczne będzie przygotowanie wszystkich danych z kart podatkowych – to tam wypisane są wszystkie informacje o dochodach, a także wysokości odprowadzanych składek i podatków. Na podstawie tych informacji specjalista będzie w stanie podać konkretną kwotę.

Kalkulator zwrotu podatku z UK – czy warto z niego skorzystać?

Kalkulatory zwrotu podatków zamieszczone na stronach agencji, które pomagają w rozliczeniu się z roku podatkowego za granicą, starają się, aby klienci mieli możliwość wyliczenia swojego zwrotu. Zatem takie kalkulatory to świetne rozwiązanie, zwłaszcza jeśli znajdziemy je na stronie autoryzowanych firm. Będziemy mieć pewność, że kwota, którą zobaczymy po rozliczeniu będzie rzeczywista i w procesie starania się o zwrot podatku w zagranicznym Urzędzie Skarbowym do takiego zakończenia sprawy będziemy chcieli dążyć.

Warto przy tym pamiętać, że wysokość zwrotu podatku jest zależna od wielu czynników, więc aby otrzymać z powrotem wszystkie nadpłacone podatki, lepiej powierzyć swoją sprawę specjaliście. Samodzielne wypełnienie dokumentów wiąże się z częstymi pomyłkami, które następnie trzeba wyjaśnić. Możliwe jest również pominięcie w rozliczeniu jednej z ulg podatkowych, co automatycznie obniża nam wysokość zwrotu podatku.

Profesjonalna firma na podstawie przedstawionych przez klienta dokumentów i oświadczeń sporządzi poprawną deklarację podatkową, a następnie w jego imieniu złoży do odpowiedniego Urzędu Skarbowego. W razie wątpliwości urzędników czy komplikacji – zajmie się wyjaśnieniem sprawy tak, aby klient otrzymał pełną kwotę zwrotu. Dlatego warto wcześniej skorzystać z kalkulatora zwrotu podatku, aby wiedzieć czego można oczekiwać.

Zwrot podatku za pracę za granicą – możliwe?

Pracując legalnie za granicą, każdy ma możliwość starania się o zwrot nadpłaconego podatku. Pod koniec roku podatkowego należy tylko złożyć deklarację podatkową, która zostanie rozliczona w odpowiednim Urzędzie Skarbowym. Dla pewności można skorzystać wcześniej z bezpiecznego kalkulatora zwrotu podatków, a w dalszej kolejności powierzyć całą sprawę specjalistom, którzy doprowadzą wszystko do końca. W efekcie otrzymamy najwyższy, przysługujący zwrot podatku.

Wielka Brytania