jak odzyskać podatek z zagranicy

Jak obliczyć zwrot podatku z zagranicy?

Samodzielne wyliczenie wysokości zwrotu podatku z zagranicy nie jest zadaniem prostym, bo kwota będzie zależała od wielu czynników mogących zmieniać się w każdym kolejnym roku podatkowym. Podczas wyliczania należy wziąć pod uwagę kraj, w którym został uzyskany przychód, rok podatkowy, którego dotyczy rozliczenie i zwrot podatku, a także wysokość rocznego dochodu objętego opodatkowaniem. Polacy pracujący za granicą są w wielu przypadkach zabezpieczeni przed podwójnym opodatkowaniem i choć deklarację składają w Polsce i za granicą, zwykle otrzymują zwrot podatku z zagranicy.

Najłatwiejszym i najbezpieczniejszym sposobem wyliczenia wysokości zwrotu podatku z zagranicy i rozliczenia się z tamtejszym Urzędem Skarbowym będzie skorzystanie z pomocy firm specjalizujących się w zwrotach podatków zagranicznych. Konsultanci współpracujący nieustannie z Urzędami Skarbowymi za granicą mogą skutecznie przygotować, wypełnić i złożyć Twoją deklarację podatkową, odzyskując prawidłowo obliczony zwrot podatku zagranicznego.

Dlaczego warto korzystać z internetowych kalkulatorów?

Jeśli chcesz samodzielnie wyliczyć wysokość zwrotu podatku z zagranicy, przy obliczeniach warto korzystać z kalkulatorów udostępnianych przez firmy specjalizujące się w rozliczaniu podatku z zagranicy. Kalkulatory tego typu są najbardziej sprawdzonym źródłem informacji o wysokości zwrotu podatku, bazując na najbardziej aktualnych informacjach o zasadach rozliczania podatków, wysokościach progów podatkowych i pobieranych składach w wielu zagranicznych krajach – biorą pod uwagę wszystko, co ma znaczenie przy wyliczaniu wysokości zwrotu.

W jaki sposób korzystać z kalkulatorów do obliczania wysokości zwrotu podatku z zagranicy? Do wyliczenia będziesz potrzebować kart podatkowych, na których znajdziesz informacje o wysokości dochodu osiągniętego za granicą oraz składek i podatków odprowadzonych przez pracodawcę z tego tytułu. Wybierając kraj, w którym pracowałeś lub pracowałaś otrzymasz możliwość wyboru roku podatkowego oraz otwarte pola do wypełnienia informacjami bezpośrednio z karty podatkowej. W kalkulatorze należy umieścić także informacje o dochodach w Polsce, a w razie rozliczania z małżonkiem, dochodów osiągniętych przez współmałżonka.

Kiedy rozliczyć podatki z zagranicy?

Każdy, kto legalnie pracuje za granicą, uzyskuje tam dochód i odprowadza składki powinien rozliczyć się z miejscowym Urzędem Skarbowym w terminie zgodnym z obowiązującym dla danego kraju. W większości przypadków możliwe jest rozliczanie podatku i uzyskanie zwrotu podatku z zagranicy do kilku lat wstecz, ale zawsze warto uregulować kwestię rozliczenia jak najszybciej.

Bez kategorii