wypełnianie dokumentów

Każdy kto pracuje legalnie za granicą może starać się o zwrot nadpłaconego podatku, który otrzyma pod koniec okresu rozliczeniowego w danym kraju. Dlatego o zwrot stara się coraz więcej Polaków, którzy wyjeżdżają z kraju w poszukiwaniu lepiej płatnej pracy. Warto jednak pamiętać, że nawet jeśli rozliczamy się z dochodu za granicą jesteśmy również zobowiązani do tego, aby nadal składać zeznanie podatkowe w polskim Urzędzie Skarbowym.

Polacy mają możliwość pracy za granicą i chętnie z tego korzystają. Niektórzy przenoszą się na stałe do kraju, gdzie pracują, rozpoczynając tam swoje życie. Niestety, nie zwalnia ich to z obowiązku rozliczenia się z dochodu przed polskim Urzędem Skarbowym, o czym wiele osób zapomina. Pod koniec każdego roku rozliczeniowego muszą również złożyć zeznanie podatkowe PIT, uzupełnione o załącznik PIT/ZG. Do czego służy ten załącznik i jak go uzupełnić?

Załącznik PIT/ZG – czego dotyczy?

Zgodnie z prawem o nieograniczonym podatku dochodowym, każdy Polak ma obowiązek rozliczyć się przed Urzędem Skarbowym ze swoich przychodów, bez względu na to, gdzie je uzyskał. Dlatego istnieje załącznik do PIT36/ZG, który należy uzupełnić jeśli odprowadzamy podatek w kraju, w którym pracujemy.

Załącznik PIT/ZG służy do rozliczenia się z dochodów, które zostały uzyskane za granicą. W zależności od tego w ilu krajach pracowaliśmy w ciągu ostatniego roku podatkowego, tyle druku powinno być wypełnionych. Warto przy tym pamiętać, że nie składa się go samodzielnie, ale dołącza do zwykłej deklaracji PIT.

wypełnianie podatków

Kiedy bezwzględnie należy wypełnić załącznik PIT/ZG?

Załącznik PIT/ZG powinien być wypełniony i złożony z podstawowym drukiem PIT co roku, jeśli pracujemy i rozliczamy się ze swojego dochodu za granicą. Dla każdego państwa, w którym w ciągu roku podejmowana była praca, należy wypełnić odpowiednią ilość załączników. Warto jednak pamiętać, że w jednym załączniku może znajdować się kilka sposobów uzyskania przychodów – umowa o pracę, działalność gospodarcza czy na przykład prawa autorskie. Obowiązek wypełnienia załącznika ciąży również na osobach, które po latach rozliczyły się z zagranicznym Urzędem Skarbowym i otrzymały zwrot nadpłaconego podatku.

Jakich informacji potrzebujemy do wypełnienia załącznika PIT/ZG?

Jednym z podstawowych dokumentów, które będą pomocne przy wypełnieniu załącznika PIT/ZG jest podstawowy druk PIT. W przypadku rozliczania się z zagranicznych dochodów, należy przygotować wszystkie karty podatkowe, które otrzymamy od pracodawcy. To w nim uwzględniamy wszystkie dochody uzyskane w ciągu danego roku rozliczeniowego – łącznie ze zwrotem podatku z innego kraju oraz dodatkowym przychodem w postaci na przykład zasiłku na dziecko.

wypełnianie dokumentów

Pomoc w wypełnieniu załącznika PIT/ZG – dlaczego warto?

Z racji tego, że zarówno za granicą, jak i w Polsce prawo podatkowe jest niezwykle zawiłe, bezpieczniej jest powierzyć swoją sprawę profesjonalnej firmie, która zajmuje się rozliczaniem podatku. Nie znając specyfiki rozliczanych dokumentów, a także sposobów ich wypełniania, łatwo jest popełnić błąd, który albo będzie wymagał wprowadzenia korekty w rozliczeniu, albo nie otrzymamy wystarczającego zwrotu podatku.

Samodzielne wypełnienie załącznika PIT/ZG zawsze sprawia Polakom mnóstwo problemów. Zwłaszcza jeśli nasze dochody z zagranicy zostały opisane na karcie podatkowej w sposób niezrozumiały. A to tam znajdują się wszystkie informacje dotyczące ulg podatkowych, dodatkowych kosztów uzyskania, a także odliczonych zaliczek na poczet podatku. Profesjonalna firma, która zajmuje się rozliczaniem zagranicznych dochodów przed polskim Urzędem Skarbowym, będzie wiedziała w jaki sposób wypełnić dokumenty, aby wszystkie informacje się zgadzały.

Rozliczanie dochodów za pracę za granicą – jak wygląda w praktyce?

Dla wielu osób konieczność podwójnego rozliczenia się ze swoich dochodów jest przykrym obowiązkiem. Dlatego doskonałym rozwiązaniem jest powierzenie swojej sprawy profesjonalnej firmie, która zajmie się wszystkimi formalnościami.

POBIERZ DRUK PIT/ZG

Bez kategorii