Jak się rozliczyć, aby dostać zwrot podatku z Austrii?

kalkulator na rozliczeniu podatkowym

Zastanawiasz się, czy masz prawo do ubiegania się o zwrot podatku z Austrii? Jak rozliczyć dochody, aby go uzyskać? Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się, co należy zrobić, aby otrzymać zwrot podatku z Austrii i dlaczego warto złożyć wniosek w urzędzie skarbowym.

Kto ma obowiązek rozliczania podatku w Austrii?

Zgodnie z austriackim prawem podatkowym o obowiązku rozliczenia podatku w Austrii decyduje okres zatrudnienia w tym kraju. Osoby, które legalnie pracowały w Austrii przez okres krótszy niż 6 miesięcy, tak naprawdę nie są zobowiązane do składania deklaracji podatkowej. Niemniej jednak rozliczenie podatku w tym kraju może okazać się dla nich korzystne, ponieważ stwarza okazję do ubiegania się o zwrot nadpłaconego podatku. Natomiast dla pracowników zatrudnionych w Austrii przez okres dłuższy niż 6 miesięcy, składanie deklaracji podatkowej jest obowiązkowe. Ubieganie się o zwrot podatku z Austrii może być opłacalne, ponieważ średnia uzyskiwana kwota zwrotu zwykle wynosi ok. 700 euro.

Jakie dokumenty są potrzebne do uzyskania zwrotu podatku z Austrii?

Najważniejszym dokumentem przy ubieganiu się o zwrot podatku z Austrii jest deklaracja podatkowa Einkommensteuererklärung. To oficjalne zeznanie podatnika o jego dochodach i wydatkach podlegających opodatkowaniu. Niezbędne jest również dostarczenie dokumentu podatkowego Lohnzettel wydawanego przez pracodawcę, który zawiera szczegółowe informacje o zarobkach pracownika, a także kwotach odprowadzonego podatku i składkach. Osoby, które osiągnęły dochody również w Polsce, muszą też dołączyć zaświadczenie o ich wysokości. Po złożeniu kompletu dokumentów w austriackim urzędzie skarbowym wniosek jest rozpatrywany, a w przypadku uzyskania pozytywnej decyzji środki zostają przelane na wskazane przez podatnika konto lub urząd wysyła czek.

Jak długo czeka się na zwrot podatku z Austrii?

Czas oczekiwania na zwrot podatku z Austrii zazwyczaj wynosi zazwyczaj od 3 do 6 miesięcy od chwili złożenia deklaracji podatkowej. By przyśpieszyć proces rozpatrywania wniosku, można rozważyć skorzystanie z usług specjalistycznych firm zajmujących się rozliczeniami podatkowymi.

Co wpływa na wysokość zwrotu podatku z Austrii?

O wysokości zwrotu podatku z Austrii zwykle decydują czas pracy i pobytu w tym kraju, a także ogólna kwota uzyskanego dochodu. Osoby, które legalnie pracowały na terenie Austrii, a ich pobyt oraz praca nie przekroczyły 6 miesięcy, mogą liczyć nawet na 100% zwrotu. Natomiast pracownicy zatrudnieni i przebywający w tym kraju przez okres powyżej 6 miesięcy mają prawo ubiegać się o zwrot podatku z Austrii, jeśli ich przychody uzyskane w tym kraju wyniosły 90% całkowitego dochodu osiągniętego w danym roku podatkowym.

System podatkowy w Austrii jest bardzo podobny do tego obowiązującego w Niemczech. Chociaż nie wszyscy pracownicy mają obowiązek rozliczać dochody w tym kraju, to w naszej ocenie ubieganie się o zwrot podatku z Austrii jest bardzo korzystne zwłaszcza w przypadku pracowników zatrudnionych w tym kraju przez krótki okres. Rozliczałeś kiedyś podatek w Austrii? Co sądzisz o tym procesie? Podziel się swoimi doświadczeniami w komentarzu.

Austria